Страница 21
2. Look, read and complete the sentences. Use this or that. – Посмотрите, прочтите и дополните предложения. Используйте this или that.
Ответ:
1. This is my book. – [Зис из май бук.] – Это моя книга.
2. That is my hat. – [Зэт из май хэт.] – Это моя шляпа.
3. This is my aeroplane. – [Зис из май эйроплэйн.] – Это мой самолёт.
4. That is my school. – [Зэт из май скул.] – Это моя школа.
5. That is my desk. – [Зэт из май деск.] – Это мой стол.
6. This is my umbrella. – [Зис из май амбрэлла.] – Это мой зонт.
7. That is my schoolbag. – [Зэт из май скулбэг.] – Это моя школьная сумка.
8. This is my pencil case. – [Зис из май пэнсэл кейс.] – Это мой пенал.
3. Complete the questions and answers. Then talk with your friend. – Завершите вопросы и ответы. Затем поговорите со своим другом.
Ответ:
1. What’s this? It’s a pencil case. – [Уотс зис? Итс э пэнсэл кейс.] – Что это? Это пенал.
2. What’s that? It’s a book. – [Уотс зэт? Итс э бук.] – Что то? Это книга.
3. What’s this? It’s an umbrella. – [Уотс зис? Итс эн амбрэлла.] – Что это? Это зонт.
4. What’s this? It’s an apple. – [Уотс зис? Итс эн эпл.] – Что это? Это яблоко.
5. What’s that? It’s an aeroplane. – [Уотс зэт? Итс эн эйроплэйн.] – Что это? Это самолёт.
6. What’s this? It’s a schoolbag. – [Уотс зис? Итс э скулбэг.] – Что это? Это портфель.