Страница 18
1. Listen, point and repeat. – Слушай, показывай и повторяй.
- rubber – [раббэ] – ластик
- pencil – [пэнсл] – карандаш
- book – [бук] – книга
- pencil case – [пэнсл кейс] – пенал
- desk – [деск] – письменный стол
- schoolbag – [скулбэг] – портфель
- aeroplane – [эроплэйн] – самолёт
- school – [скул] – школа
2. Look and write the school items. – Посмотрите и напишите школьные предметы.
Ответ:
- book – книга
- pencil – карандаш
- aeroplane – самолет
- pencil case – пенал
- rubber – ластик
- schoolbag – школьный портфель
3. Now read the sentences, look again and say yes or no. – Теперь прочтите предложения, посмотрите еще раз и скажите да или нет.
1. It’s a red pencil. Yes. – [Итс э ред пэнсл. Йес.] – Это красный карандаш. Да.
2. It’s an orange and purple aeroplane. Yes. – [Итс эн орандж энд пёпл аэроплэйн. Йес.] – Это оранжево-фиолетовый самолёт. Да.
3. It’s a red and blue rubber. Yes. – [Итс э ред энд блю раббер. Йес.] – Это красно-синяя резинка. Да.
4. It’s a black book. No. – [Итс э блэк бук. Ноу.] – Это чёрная книга. Нет.
5. It’s a yellow and green schoolbag. Yes. – [Итс э йеллоу энд грин скулбэг. Йес.] – Это желто-зеленый портфель. Да.
6. It’s a brown pencil case. Yes. – [Итс э браун пэнсл кейс. Йес.] – Это коричневый пенал. Да.